Belső Oktatók képzése (4 napos)
Oktatók képzése (belső oktatók képzése 2 x 2 nap)
A tréning célcsoportja: Vállalati belső oktatók, vezetők, akik gyakran adnak át szakmai ismereteket.
A tréning célja: A felnőttek tanulási sajátosságait figyelembevevő, interaktív oktatási módszertan elsajátítása, annak saját vállalati környezetre történő adaptálására felkészíteni a tréning résztvevőit.
A tréning időtartama: 2x2 nap (közben házi feladat)
Képzés formája: Aktuális járványügyi szabályoknak megfelelően (élő tanterni és/vagy online)
Csoport létszáma: min. 6 fő - max. 10 fő
A képzés vállalati kihelyezett formában is megvalósítható!
Előzetes ajánlatkérés:
Manisz Zaharula
zaharula.manisz@samlingsolution.hu
Telefon: +36304763748
Tematika
I. Tanulási elméletek
- A felnőttoktatás sajátosságai, a felnőtt tanulása, sajátélményű tanuláselmélete
- A tanulás öröme felnőttkorban
- Egyéni tanulási módok, stílusok
- A tapasztalati tanulás
- A tanulási motiváció megteremtésének technikái
II. Interperszonális készségek, önismeret, oktatói készségek
- Az oktatói szereppel való identitás
- Az oktató személyisége
- Az oktató szerepe a képzési folyamatban, a szervezeti kultúra alakításában
- Az oktatói, tréneri modellek
- Az oktató hitelessége
- A személyiség jelen állapota és integritása
- Érzelmek és indulatok kezelése
- Probléma és konfliktus kezelése
- Aktív hallgatás, kérdezéstechnika
- A saját oktatói küldetés megfogalmazása
III. Képzésszervezés
- Képzési szükséglet-elemzés vezetése
- Képzési programtervezés, program kiválasztása
- Az oktatásra való felkészülés: igényfelmérés, célok meghatározása, tárgyi feltételek, helyszín kiválasztása stb.
- Az oktatásra való felkészülés: tematika, forgatókönyv összeállítása, segédanyagok elkészítése stb.
- Az oktatás szakmai – etikai kérdései
- Képzés értékelése
- Utánkövetés
IV. Csoportfolyamatok vizsgálata, a csoportdinamika
- Csoportok életciklusainak megértése (Tuckman)
- Csoportszerepek (Belbin)
- Saját szerepem megvizsgálása
- Ellenállások kezelése
- Érdeklődés és figyelem fenntartása
- A csoporthatás és csoport-többlet szerepe a képzésben
- A csoportok működési sajátosságai: célok, elvárások, félelmek és fenntartások
- Szerepek a csoportban
- Csoportnormák és keretek kezelése
V. Prezentációs készségek fejlesztése
- Prezentáció, beszédfelépítés a gyakorlatban
- Célok, elvárások meghatározása
- Felkészülés a hallgatóság elvárásaira
- Helyes szóhasználat
- A beszéd felépítése
- Vázlatkészítés
- Egy hatékony előadás kötelező tartalmi elemei
- A meggyőző előadás módszerei
- A prezentáció segédeszközeinek használata
- PowerPoint, projector, flipchart használata
- A diagrammok, táblázatok alkalmazásának alapelvei
- Kapcsolat a hallgatósággal
- A figyelem és az érdeklődés fenntartásának eszközei
- A nehéz helyzetek kezelésének technikája
- A hallgatói és a kínos kérdések kezelése
- A nyilvánosságtól való félelem csökkentése
- A résztvevők, és a saját stressz tüneteink
- Technikák a stressz és a lámpaláz kezelésére
VI. Kommunikációs készségek fejlesztése
- Hogyan tudok egyértelmű, meggyőző üzeneteket közvetíteni, és értő figyelemmel fordulni mások felé?
- Kommunikáció - Alapszabályok
- Az első benyomás jelentőségének bemutatása.
- Közlés nem egyenlő a befogadással.
- A kommunikáció nem egyenlő a beszéddel.
- A tudatos és öntudatlan üzenetek szerepe a kommunikációban.
- Az információ átadás csapdái
- A verbális és nem verbális kommunikáció
- Személyközi kommunikáció gyakorlása nem verbális eszközökkel. Az empátia fejlesztése
- A kommunikáció kétoldali meghatározottságának bemutatása. A verbális és nem verbális kommunikáció kongruenciája, meglétének és hiányának megtapasztalása.
- Aktív hallgatás
- Az aktív figyelés készségének kialakítása. A hatékony figyelés akadályainak tanulmányozása
- A kérdés és meghallgatás képességének fejlesztése
- Kérdéstípusok, a kérdezési technikákat.
VII. Korszerű oktatási módszerek (módszertan és eszköztár)
- Az információ-felvétel és -feldolgozás, az individuális és közös tanulási fázisok váltakozása, ezek konkrét módszerei
- A kreativitás technikák alkalmazása
- Helyzetgyakorlatok szerepe
- Csoportos, egyéni tanulási módszerek
- Ismeretellenőrzés kreatív módszerei
- Esetelemzések sajátosságai
- Energizálók és jégtörők használata
- Tesztek használata az oktatás során
VIII. Saját oktatási terv elkészítése
- A tréning első két napját követően egy konkrét oktatás forgatókönyvének elkészítése a házi feladat, amely során a résztvevők gyakorlatban alkalmazzák a tréningen elsajátított ismereteket, egyben a konkrét oktatási feladataik ellátásához ad segítséget.
Módszerek
A résztvevők megismerkednek a témához kapcsolódó elméleti modellel. Ennek keretében egyéni és kiscsoportos munkában, speciális esetek feldolgozásá keresztül vizsgálhatják meg egyéni megoldási módjaikat.
Alkalmazott eszközök:
- rövid előadások
- témafüzet
- egyéni munka
- kiscsoportos munka
A személyes készségek fejlesztésével, új megoldási módok és technikák elsajátításával és gyakorlásával folytatódik a program. Szimulációs és szerepjátékokban nyílik lehetőség a kísérletezésre és az új készségek megerősítésére. Videofelvételek elemzésével fejlesztjük a résztvevők ismereteit és képességeit, mélyítjük tudásukat.
- szimulációs játékok
- egyéni munka
- kiscsoportos munka
- szerepjátékok videofelvétellel
- videofelvételek elemzése
Kompetencia, eredmény:
A tréningtől elvárt fejlődés:
- A résztvevők értsék meg és fogadják el egyéni felelősségüket a szervezeti kultúra alakulásában, rendelkezzenek az emberi tényező kezelésének képességével.
- A résztvevők azonosuljanak az oktatói szereppel.
- Teljes körűen ismerjék meg a felnőttképzés sajátosságait, azt az oktatások megszervezésében és megtartásában tudják alkalmazni.
Az oktatói tevékenységük során tudják alkalmazni:
- A tréningen megismert csoportműködési mechanizmusokat,
- Az oktatói munkában alkalmazott szükségletalapú motivációs elméleteket,
- A különböző tanulási stílusokhoz illeszkedő oktatásmódszereket,
- Az oktató-résztvevő kommunikációjának korszerű elméletét és
- Az interaktív oktatás korszerű technikáit, módszereit.
Cél:
- A résztvevők váljanak képessé a képzések körültekintő megszervezésére, a képzés forgatókönyvének elkészítésére, a csoporthoz való rugalmas alkalmazkodásra.
- Fejlődjön prezentációs készségük, ismerjék meg és tudják alkalmazni a korszerű szemléltetési technikákat, azok szabályait.
- A program befejezésekor a résztvevők képesek legyenek megvizsgálni saját teljesítményüket és megállapítani, hogy milyen szituációkban javíthatnak hozzáállásukon az oktatás hatékonyságának javítása érdekében.
A képzés vállalati kihelyezett formában is megvalósítható!
Kedvezmények:
Magánszemélyek esetén lehetőség van résztletfizetésre is.
Early bird: március 20-ág történő fizetés esetén 10% kedvezményt biztosítunk.
Ajánlatkérés és kapcsolat:
Manisz Zaharula
zaharula.manisz@samlingsolution.hu
+36 30 476 3748
Jelentkezem