Magyar

Az Ön szervezetfejlesztő partnere stratégiai céljainak elérésében!

A fenntartható agilis működés szervezeti gyakorlata

Az eredményes agilis vezető eszköztára

MIÉRT csináljuk ezt a képzést?

Az agilitás alapelvei látszólag könnyűek és egyértelműek, mindennapi gyakorlatba történő átültetésük azonban kihívásokkal teli. Szeretnénk megmutatni közelről azokat a tényezőket, amelyek az agilis szervezeti transzformációt sikerre vihetik, ill. górcső alá venni azokat a működési sajátosságokat, amelyek miatt még sem tudják a szervezetek kiaknázni az agilitásban rejlő potenciálokat. Célunk, hogy a résztvevők képesek legyenek alkalmazkodni a változó vevői igényekhez és szervezeti helyzetekhez, mindemellett motivált munkatársakkal jó minőségű terméket adhassanak ki.

 

KINEK szól ez a képzés?

Az agilis működés kulcsszereplőinek szól, olyan vezetőknek, projektvezetőknek, SCRUM Mastereknek, Agile Coachoknak, belső szervezetfejlesztési és változásmenedzsereknek, akik:

  • már agilis szemléletű cégben dolgoznak és kiegészítő módszertanokat szeretnének elsajátítani, vagyis már alkalmazzák és tökéletesíteni szeretnék a módszertanukat,
  • akik már bevezették, de kíváncsiak egy olyan körképre – a soft-, és hard tényezők integrált gyakorlati alkalmazási területeire –, ami segíti őket abban, hogy a megkezdett utat be tudják járni,
  • éppen a bevezetés előtt állnak és szélesebb rálátást akarnak, hogy dönteni tudjanak a pontos irányról, és hogy mire figyeljenek, ha ki akarják meríteni az agilitás hatalmas előnyét.

KIK tartják a képzést?

Olyan külső trénerek tartják ezt a képzést a Sämling Solution Consulting Kft. keretein belül, akik jelenleg is olyan cégek felsővezetői, akik már bevezették az agilitást és számtalan példát tudnak hozni a gyakorlatból. Emellett olyan belső trénerek is közreműködnek, akik több éve a projektmenedzsment üzletágat segítik kihelyezett képzéseink során, illetve komplett szervezetfejlesztést támogattak kkv és nagyvállalati környezetben is.

MI a módszertanunk?

Az agilis működés bevezetéséhez és fenntartásához szükséges legfontosabb hard és soft tényezőket mutatjuk be esettanulmányokon és gyakorlati példákon keresztül.

A képzést előkészítő időszakban megismerjük a résztvevők igényeit, agilitással kapcsolatos kérdéseiket, dilemmáikat és kihívásaikat, amelyeket integrálunk a képzés tematikájába.

A képzés témaköreit (lásd alább) 3 egymásra szervesen épülő modulban dolgozzuk fel, 5 nap időtartamban. Az egyes modulok közötti időszakban a résztvevők számára hozzáférést biztosítunk a digitális tanulástámogató felületünkhöz (MatrixLMS), ahol további esettanulmányokat ismerhetnek meg, közösen végiggondolhatnak izgalmas szituációlat, ill. megoszthatják egymással és a trénerekkel a dilemmáikat, tapasztalataikat.

Témakörök

 

1. modul: A céges környezet és kultúra az agilitásban

1 tantermi nap

  • Felsővezetés szerepe az agilis környezet megteremtésében
  • Ami miatt fenntarthatóvá és eredményesen működővé válik egy agilis szervezeti kultúra
  • Lehetséges kudarctényezők és buktatók szervezeti szinten, hogyan készüljünk fel ezekre, hogy azután el tudjuk kerülni

2. modul: Az agilitás mint szemlélet és gyakorlati alkalmazása

2 tantermi nap

  • Az agilitás fogalma és kialakulása. Mi az agilitás és miért használja egyre több szervezet ezt a szemléletet?
  • Melyek a leggyakrabban használat módszertanok és keretrendszerek (SCRUM, Kanban, továbbiak a résztvevők ismeretei alapján), melyiket mikor érdemes használni?
  • Mely kihívásokkal és elakadásokkal küzd egy csapat és hogyan lehet ezekre tudatosan figyelni és elkerülni?
  • Tippek, tanácsok, trükkök, hogy a cél megvalósuljon!

3. modul: Az agilis működés emberi oldala

2 tantermi nap

  • Csapatok öndiagnosztizáló, problémamegoldó és önfejlesztő képességének erősítése
    • Problémamegoldás és döntéshozás agilis környezetben
  • Csapatok konstruktív visszajelzési kultúrájának fejlesztése
    • Csapatok önreflexiójának erősítése
      • reflexió az elvégzett munkára és annak minőségére
      • reflexió a saját működésükre, mint csapat
      • csapaton belüli konstruktív visszajelzések facilitálása
    • Új megállapodások szerinti működés tartásának vagy be nem tartásának tükrözése a csapatok felé vezetőként
  • Bizalomépítés, felhatalmazás
    • A bizalom tényezői, és ezek működtetése a mindennapi gyakorlatban
  • Külső stakeholderek kezelési technikái, kommunikációs stratégiák

Képzésünkkel kapcsolatos további információkért keresse:

Manisz Zaharula

+36304763748

zaharula.manisz@samlingsolution.hu