Az Ön szervezetfejlesztő partnere stratégiai céljainak elérésében!

Belső oktatók képzése

Oktatók képzése - Belső oktatók képzése

A tréning célcsoportja: vállalati belső oktatók, vezetők, akik gyakran adnak át szakmai ismereteket.

A tréning célja: 
a felnőttek tanulási sajátosságait figyelembevevő, interaktív oktatási módszertan elsajátítása, annak saját vállalati környezetre történő adaptálására felkészíteni a tréning résztvevőit 

Tematika

 

I. Tanulási elméletek

  • A felnőttoktatás sajátosságai, a felnőtt tanulása, sajátélményű tanuláselmélete
  • A tanulás öröme felnőttkorban
  • Egyéni tanulási módok, stílusok
  • A tapasztalati tanulás
  • A tanulási motiváció megteremtésének technikái

II. Interperszonális készségek, önismeret, oktatói készségek

  • Az oktatói szereppel való identitás
    • Az oktató személyisége
    • Az oktató szerepe a képzési folyamatban, a szervezeti kultúra alakításában
    • Az oktatói, tréneri modellek
    • Az oktató hitelessége
  • A személyiség jelen állapota és integritása
  • Érzelmek és indulatok kezelése
  • Probléma és konfliktus kezelése
  • Aktív hallgatás, kérdezéstechnika
  • A saját oktatói küldetés megfogalmazása

III. Képzésszervezés

  • Képzési szükséglet-elemzés vezetése
  • Képzési programtervezés, program kiválasztása
    • Az oktatásra való felkészülés: igényfelmérés, célok meghatározása, tárgyi feltételek, helyszín kiválasztása stb.
    • Az oktatásra való felkészülés: tematika, forgatókönyv összeállítása, segédanyagok elkészítése stb.
  • Az oktatás szakmai – etikai kérdései
  • Képzés értékelése
  • Utánkövetés

IV. Csoportfolyamatok vizsgálata, a csoportdinamika

  • Csoportok életciklusainak megértése (Tuckman)
  • Csoportszerepek (Belbin)
  • Saját szerepem megvizsgálása
  • Ellenállások kezelése
  • Érdeklődés és figyelem fenntartása
  • A csoporthatás és csoport-többlet szerepe a képzésben
  • A csoportok működési sajátosságai: célok, elvárások, félelmek és fenntartások
  • Szerepek a csoportban
  • Csoportnormák és keretek kezelése

V. Prezentációs készségek fejlesztése

  • Prezentáció, beszédfelépítés a gyakorlatban
    • Célok, elvárások meghatározása
    • Felkészülés a hallgatóság elvárásaira
    • Helyes szóhasználat
    • A beszéd felépítése
    • Vázlatkészítés
    • Egy hatékony előadás kötelező tartalmi elemei
    • A meggyőző előadás módszerei,
  • A prezentáció segédeszközeinek használata
    • PowerPoint, projector, flipchart használata
    • A diagrammok, táblázatok alkalmazásának alapelvei
  • Kapcsolat a hallgatósággal
    • A figyelem és az érdeklődés fenntartásának eszközei
    • A nehéz helyzetek kezelésének technikája
    • A hallgatói és a kínos kérdések kezelése
    • A nyilvánosságtól való félelem csökkentése
  • A résztvevők, és a saját stressz tüneteink
  • Technikák a stressz és a lámpaláz kezelésére

VI. Kommunikációs készségek fejlesztése

  • Hogyan tudok egyértelmű, meggyőző üzeneteket közvetíteni, és értő figyelemmel fordulni mások felé?
  • Kommunikáció - Alapszabályok
    • Az első benyomás jelentőségének bemutatása.
    • Közlés nem egyenlő a befogadással.
    • A kommunikáció nem egyenlő a beszéddel.
    • A tudatos és öntudatlan üzenetek szerepe a kommunikációban.
  • Az információ átadás csapdái
  • A verbális és nem verbális kommunikáció
  • Személyközi kommunikáció gyakorlása nem verbális eszközökkel. Az empátia fejlesztése
  • A kommunikáció kétoldali meghatározottságának bemutatása. A verbális és nem verbális kommunikáció kongruenciája, meglétének és hiányának megtapasztalása.
  • Aktív hallgatás
  • Az aktív figyelés készségének kialakítása. A hatékony figyelés akadályainak tanulmányozása
  • A kérdés és meghallgatás képességének fejlesztése
  • Kérdéstípusok, a kérdezési technikákat.

VII. Korszerű oktatási módszerek (módszertan és eszköztár)

  • A „szendvicsoktatás” 
    • Az információ-felvétel és -feldolgozás, az individuális és közös tanulási fázisok váltakozása, ezek konkrét módszerei
  • A kreativitás technikák alkalmazása
  • Helyzetgyakorlatok szerepe
  • Csoportos, egyéni tanulási módszerek
  • Ismeretellenőrzés kreatív módszerei
  • Esetelemzések sajátosságai
  • Energizálók és jégtörők használata
  • Tesztek használata az oktatás során

VIII. Saját oktatási terv elkészítése

  • A tréning első két napját követően egy konkrét oktatás forgatókönyvének elkészítése a házi feladat, amely során a résztvevők gyakorlatban alkalmazzák a tréningen elsajátított ismereteket, egyben a konkrét oktatási feladataik ellátásához ad segítséget.

Módszerek

A résztvevők megismerkednek a témához kapcsolódó elméleti modellel. Ennek keretében egyéni és kiscsoportos munkában, speciális esetek feldolgozásá keresztül vizsgálhatják meg egyéni megoldási módjaikat.

Alkalmazott eszközök

  • rövid előadások
  • témafüzet
  • egyéni munka
  • kiscsoportos munka

A személyes készségek fejlesztésével, új megoldási módok és technikák elsajátításával és gyakorlásával folytatódik a program. Szimulációs és szerepjátékokban nyílik lehetőség a kísérletezésre és az új készségek megerősítésére. Videofelvételek elemzésével fejlesztjük a résztvevők ismereteit és képességeit, mélyítjük tudásukat.

Alkalmazott eszközök

  • szimulációs játékok
  • egyéni munka
  • kiscsoportos munka
  • szerepjátékok videofelvétellel
  • videofelvételek elemzése

Kompetencia, eredmény:

 

A tréningtől elvárt fejlődés:

  • A résztvevők értsék meg és fogadják el egyéni felelősségüket a szervezeti kultúra alakulásában, rendelkezzenek az emberi tényező kezelésének képességével.
  • A résztvevők azonosuljanak az oktatói szereppel.
  • Teljes körűen ismerjék meg a felnőttképzés sajátosságait, azt az oktatások megszervezésében és megtartásában tudják alkalmazni.


Az oktatói tevékenységük során tudják alkalmazni:

  • a tréningen megismert csoportműködési mechanizmusokat,
  • az oktatói munkában alkalmazott szükségletalapú motivációs elméleteket,
  • a különböző tanulási stílusokhoz illeszkedő oktatásmódszereket,
  • az oktató-résztvevő kommunikációjának korszerű elméletét és
  • az interaktív oktatás korszerű technikáit, módszereit.

Cél

  • A résztvevők váljanak képessé a képzések körültekintő megszervezésére, a képzés forgatókönyvének elkészítésére, a csoporthoz való rugalmas alkalmazkodásra.
  • Fejlődjön prezentációs készségük, ismerjék meg és tudják alkalmazni a korszerű szemléltetési technikákat, azok szabályait.
  • A program befejezésekor a résztvevők képesek legyenek megvizsgálni saját teljesítményüket és megállapítani, hogy milyen szituációkban javíthatnak hozzáállásukon az oktatás hatékonyságának javítása érdekében.

 

 

A képzés vállalati kihelyezett formában is megvalósítható – az Ön cégére szabva!

További információk, ajánlatkérés:

Manisz Zaharula
+36 30 476 3748
zaharula.manisz@samlingsolution.hu

Vegye fel velünk a kapcsolatot!







Hírlevél

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre, ha elsőkézből szeretne értesülni híreinkről, eseményeinkről.





Kinek szóló hír érdekli?